نیمـه شبِ پریشب، گشتم دچـار کـابـوس
دیدم به دیدم به خواب حافظ، توی صف اتوبوس

گفتم: گفتم سلام حـافظ، گفتا: علیـک جـانـم
گفتم: گفتم کجا روی؟ گفت: ولله خـود ندانم

گفتم: بگفتم بگیـر فـالی، گـفتا: نـمانـده حـالی
گفتم: گفتم چـگونه‌ای؟ گفت: در بند بیخیالی

گفتم کگفتم که تازه‌تازه‌، شعر و غزل چـه داری؟
گـفتـا ـگفتا که می‌سـرایـم شـعـر سـپـیـد بـاری

گفتم: گفتم ز دولـت عشق، گفتا: کـودتـا شـد
گفتم: گفتم رقیب تو، گفت: الحمد،کله پا شد

گفتم: گفتم کجـاست لیلی، مشغـول دلـربایـی؟
گـفتـا گفتا شـده سـتـاره، در فیلم سیـنـمایـی !

گفتم: گفتم بگـو زخالش، آن خـال آتش افروز
گـفتـا:گفتا عمل نمـوده ، دیـروز یـا پـریـروز

گفتم: گفتم بگو زِ مویش، گفتا کـه مِـش نموده
گفتم: گفتم بگـو زِ یـارش، گـفتـا ولـش نمـوده

گفتم:رگفتم چرا؟چگونه؟عاقل شده‌ست‌مجنون؟
گفتا: گفتا  شدیـد گـشتـه، معتاد گـرد و افـیـون

گفتم:گفتم کجاست‌جمشید، جام‌جهان نمایش؟
گفتا: گفتا خـریـده قسطی، تـلوزیـون بجـایـش

گفتم: گفتم بگـو ز سـاقی، حالا شده چه کاره؟
گـفتـا:گفتا شـدست مـنـشـی ، در دفـتـر اداره

گـفتـم:گفتم بگـو ز زاهـد، آن رهنمـای منـزل
گـفتا کگفتا که دسـت خود را، بـردار از سر دل

گفتم:  سـاربـان گـو، بـا کـاروان غم ‌ها
گـفتـا: گفتا آژانـس دارد ، بـا تـور دور دنـیـا

گفتم: گفتم بگو ز محمل، یـا از کجاوه یادی
گفتا: گفتا دوو، پژو، بنز، یا گلف نوک مدادی

گفتم: گفتم که قاصدت‌کو، آن بادصبح شرقی؟
گفتا ک گفتاجای خود را، داده به فاکس برقی

گـفتم: گفتم بـیـا ز هـدهـد ، جـوییـم راه چـاره
گفتا: گفتا‌ جای هدهد، دیش است وماهواره

گـفتم گفتم سلام ما را، بـاد صـبـا کجا بـُرد ؟
گـفتا: بگفتا به پست داده، آورد یا نـیـاوُرد ؟

گفتم: گفتم بگو ز مشک، آهوی دشتِ زنگی
گفتا کگفتا که ادکلن شد، در شیشه‌های رنگی

گفتم: گفتم سراغ داری، میخانه ‌ای حسابـی ؟
گـفتا کگفتا که آنچـه بوده، گشته چلـوکبـابی

گفتم: بگفتم بیـا دوتـایی، لب تـر کنیـم پنهان
گفتا: نگفتا نمی‌هراسی، از چـوب پـاسبانـان؟

گفتم: گفتم شراب نابی،تو دست‌وپا نداری؟
گفتا کگفتا که جاش دارم، وافـور با نگـاری!

گـفتم: گفتم بلـند بـوده، موی تـو آن زمانـها
گفتا: بگفتا کهه حبـس بودم، از تـه زدنـد آنها

گفتم:مگفتم شما و زندان؟حافظ‌ ماروگرفتی؟
گفتا: نگفتا ندیده بودم، هـالو بـه این خرفتی

نظرات 7 + ارسال نظر
منگوله پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 07:29 ب.ظ http://mangoole.persianblog.com

سلاممممممممممممم :)) ... این شعر در چه قالبی سروده شده بود؟ :))

هادی پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 09:46 ب.ظ http://wetstreet.persianblog.com

غوره نشده مویز شده ای احست ....اصلا چه ربطی داشت ...هادی منم شعر گفتم یه سر بزن...

fihv جمعه 17 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 03:16 ق.ظ http://baharserenity.persianblog.com

سلام . می بینم که وبلاگ sky باز شده ... مبارکه ... این شعره هم جالبه . میگم به حافظ من کاری نداشته باش ... من حافظ رو خیلی دوست میدارم ، گفته باشم ...

٪٪- جمعه 17 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 05:26 ق.ظ

rastesho begoo az koja ino kesh rafti?hahahaha jaleb bood:D...movafagh bashin:)hamishe

لیلی ـ آسول شنبه 18 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 06:43 ق.ظ http://www.azul.persianblog.com

سلام . وبلاگ جالبی دارین . همینطور شعر جالبتری....... شاد باشی.

سهیل شنبه 18 مهر‌ماه سال 1383 ساعت 01:02 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام خوبی خیلی زیبا بود جدی می گم وقت کردی پیش ما هم بیا داستان واقعی من و ویدا خوندنیه ..مرسی

احمدرضا جمعه 6 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:20 ب.ظ

shaeresh kie?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد