غرق شده در مرداب


این مطلب رو خیلی وقت پیش یک بار نوشتمش . حالا باز هم می نویسمش ...


غرق شده در مرداب
دست هایم را بگیر ... مگذار که در این مرداب فرو بروم ... من هنوز نفس می کشم ... در من هنوز رگه هایی از امید باقی مانده ... نگذار که امیدم به یاس تبدیل شود ... تو ! تو ! تو می توانی کمکم کنی ... پس بشتاب ، کاری کن . چرا شتابان به سراغم نمی آیی ؟...

 دستانم را در بالای سرم با تمام قدرت نگاه می دارم و به سوی تو دراز می کنم تا با شاخه ای خشک و بی روح جانی تازه در درونم به وجود آوری ...

آرام آرام فرو می روم ...  دیگر تقلا کردن هم فایده ای ندارد ... دستانم نیز فرو رفت ... چرا نمی آیی ؟

حال فقط سرم بیرون است ... با دهانم نامت را فریاد می زنم و از تو کمک می خواهم ولی نمی آیی ... دیگر فریادی هم نمی زنم ... فقط بوی مرگ به مشامم می رسد ...به پایین میروم ... و دیگر بویی نیست !

فقط تو را می بینم که بی رحمانه بر فرو رفتن من به تماشا نشسته ای و لبخند می زنی ... لبخندی تلخ و سرد .

با چشمانم به تو می گویم تماشا کن مرگ این عاشق را اما فراموشش مکن . و تو دیگر لبخند نمی زنی ... شاید هم من نمی بینم ... دیگر تاریکی مطلق گرداگرد من را فرا گرفته است ...من کاملا در مرداب فرو رفته ام ... آیا به راستی قلبت یخ زده است ؟

 

 

ازدواج برای آقایون خوبه یا بد؟

نتیجه گیری

بعد از ازدواج

قبل از ازدواج

سحر خیز شدن

بیدار شدن زودتر از خورشید

تا لنگ ظهر خوابیدن

معتبر شدن

به حیاط با اجازه رفتن

به سفر بی اجازه رفتن

تقویت معده

غذا های سوخته با منت خوردن

خوردن بهترین غذاها بی منت

ورزیده شدن

در شرایط سخت کار کردن

استراحت مطلق بی جر بحث

صله رحم

سر زدن به فامیل خانوم

دیدوبازدید از اماکن تفریحی

همدردی با مرد ها

آموزش بچه داری و شستن ظرف

... و آموزش گیتار و سنتور

مستقل شدن

دادن کل حقوق به خانوم

گرفتن پول تو جیبی از پاپا


 


 

1 - باازدواج ، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش (سینکالویس)

2 - ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد واگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. ( سقراط)

۳- قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن . ( یکی از دانشمندان لهستانی )

۴- من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم . ( آگاتا کریستی)

5 - زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج کند که زندگی خوبی نداشته باشد ، اما نمی تواند مردی را که شنونده خوبی نیست ، تحمل کند. ( کینهابارد)

6 - اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود که آنها بر سر مسائل کوچک با هم مشکل پیدا می کنند. ( شاو)

7 - هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. ( ضرب المثل اسکاتلندی)

8 - دوام ازدواج یک قسمت روی محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا . ( ضرب المثل اسکاتلندی )

9 - زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند . (ضرب المثل آلمانی )

10 - ازدواج قرارداد دو نفره ای است که درهمه دنیااعتبار دارد. ( مارک تواین )

11 - قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم ، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم . ( لرد لوچستر)

12 - ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند ، اگر خوب گرفت هر دو " زنده " می شوند و اگر " بد " شد هر دو می میرند. ( سعید نفیسی )

13 - ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ " شجاعت " می خواهد. ( کریستین )

14 - با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید . ( سونی اسمارت)

15 - ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. ( بورنز )

16 - ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

17 - ازدواج کردن وازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط

18 - اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

19 - مردی که به خاطر " پول " زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

20 - هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)

دنیا همه هیچ ، برهیچ است

 

 

 ای هیچ ، بیهوده بر هیچ ، نپیچ

آرش کمانگیر


منم آرش سپاهی مرد آزاده

 

به تنها تیر ترکش آزمون تلختان را

 

 اینک اماده

 

 مجوییدم نسب

 

 فرزند رنج و کار

 

 گریزان چون شهاب از شب

 

 چو صبح آماده دیدار ...

 

 دلم را در میان دست می گیرم

 

 و می افشارمش در چنگ

 

 در این پیکار

 

 در این کار

 

 دل خلقیست در مشتم

 

 امید مردمی خاموش هم پشتم .

در وصف امام زمان


قیامت قامتی ، قامت ، قیامت  

          

                             قیامت کرده با این قد و قامت

 

 

موذن چون  ببیند  قامتش را

          

                             به قد  قامت ، بماند  تا قیامت

برای او که خواستمش و نخواست خواستنم را و خواستنش را خواهانم تا وقتی که خواهانم تا وقتی که خواهم بود

برای گلم ;

چرا که به جز گل برایت نامی نمی شناسم که چون گل معطر , زیبا , دلربا , افسونگر

و بی وفایِ , بی وفایِ , بی وفا یی

آدمی به محبوبش چیز های زیادی می بخشد ، کلام ، آرامش ، لذت ، تو با ارزشترین همه را به من بخشیدی : فقدان .

 

عشق ترکیب سه کلمه نیست ، عشق یک کلمه نیست ، عشق یک دریا نیست عشق یک دنیا نیست ، عشق حتی یک کهکشان هم نیست .

عشق یک ذره است ، فقط یک ذره . ذره ای نور از یک دل عاشق ، دلی که مملو از ذرات عشق است .

پس قدر بدانیم این بزرگ عشق را در این دل کوچک .

و بدانیم که عشق ، فقط عشق است .

و فقط عاشق می داند که عشق چیست .


مدتیست در دلم غمی بنهفته

 

مدتیست که شدم کمی آشفته

 

آمدم ، مدتی بودم و خواهم رفت

 

آن چه می ماند ز من نیست جز یک یاد

 

این چنین است قصه خسرو و فرهاد

 

چون بیایی پس از آن خواهی رفت

 

پس چرا میجنگی با دل این فرهاد

من تمنا کردم

که تو با من باشی

تو به من گفتی

هرگز ، هزگر

پاسخی سخت و درشت

و مرا غصه این هرگز ، کشت

و مرا غصه این هرگز ،  کشت .