به نام خدا

جامعه ای که من توش زندگی می کنم خیلی خراب شده .

 

شاید این جمله رو هزاران بار شنیده باشی و شاید هزاران بار دربارش فکر کرده باشی و شاید هم هزاران بار توی دلت به افرادی که جامعه رو خراب کردن بد و بیراه گفته باشی .

ولی آیا شده به خودت گفته باشی که آیا ممکن هست منم یکی از همون هایی باشم که این جامعه رو خراب کرده باشم ؟ فکر کنم حتی اگه این سوال رو هم از خودت کرده باشی همیشه با یک بهونه ای این تهمت رو از خودت رفع کرده باشی .

به نظرت چه کسانی این جامعه رو خراب کردند ؟ دخترا ؟ پسرا ؟ هر دوشون ؟ سیاست مدارها ؟ مسئولین مملکت ؟ آخوندها ؟ آدم های بدحجاب ؟ آدم های خشکه مذهب ؟ من ؟ تو ؟ واقعا کدوممون ؟ به نظرت کدوممون مقصر تریم و سهم هر کدوممون چقدره؟

خب شاید بعضی ها سری بیاند جبهه بگیرند که ، خب مغلومه دیگه ، اینا که دوست دختر ، دوست پسرند یا اونایی که بدحجاب هستند باعث این مسایل شدند . خب اینم یک نظره ولی کامل نیست . چرا ؟

نظر من اینه که هر کدوم از ما سهمی در خراب کردن این اجتماع داریم .

 

اون ادم خشکه مذهب که فقط از دین نماز خوندن و قران خوندن و تارک دنیایی رو فهمیده با بدجلوه دادن دین یک جور نقش داره .

 

اون آخوندی که وقتی بهش می گی که از تار خوشت می یاد . صورتش سرخ و سفید میشه و با عصبانیت بهت می گه . آلات لهو لعب ؟؟ استغفر الله .    اونم یک جور تخریب می کنه .

اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب     گر ذوق نیست تو را کژ طبع جانوری

 

اون وزیر فرهنگ و ارشادی یا اون افرادی که مسوول برنامه های فرهنگی هستند یا اونایی که از این قبیل کارها می کنند با عملکرد نادرست و برنامه های اشتباهشون به یک طریقی خراب میکنند . یک بنده خدایی می گفت در اروپا اسلام دیدم و مسلمان ندیدم . در ایران مسلمان دیدم و اسلام ندیدم .

چه جوری هست که در اروپا و آمریکا که به شدت تبلیغات ضد اسلامی هست و تلویزیون هاشون برنامه های مستهجن پخش می کنه روز به روز بر تعداد مسلمان ها اضافه میشه ولی در اینجا که همه چیز محیاست و همه جوری بستری هست و جلوی همه چیز گرفته شده و هیچ فشاری هم نیست روز به روز از تعداد مسلمون ها و افراد با ایمان کاسته میشه ؟

 

اون پدر و مادری که روابط و پوشش و برخورد فرزندشون براشون مهم نیست به یک طریق مقصرند .

 

تویی که حواست به پوششت نیست ، به روابطت و طرز برخوردت نیست یا از قصد به این شکل می گردی و برخورد می کنی به یک شکل مقصری .

 

و من هم مقصرم . منی که حواسم به برخورد هام نیست . حواسم نیست طوری رفتار نکنم که سو تابیر بشه . طوری برخورد نکنم که فردا یکی بیاد از من الگو بگیره و اون هم روش غلط من رو ادمه بده . شاید من به یک سری اصول پایبند باشم ولی اونی که از من الگو می گیره به اون اصول پایبند نباشه و در حقیقت من باعث انحراف اون جوون بشم .

 

تو . آره تو . تو که خودت رو بازیچه امیال دیگران قرار میدی یک جور مقصری .

اون شخصی که از لحاظ فکری و ذهنی آدم ساده ای هست و به راحتی به خظا می ره کما اینکه خواسته یا نا خواسته باشه یک جور مقصره .

 

حتی اون دختر چادری و مذهبی ای که با برخورد سرد و بی روحش ، یا با طرز برخورد ناشایستش عذلت و گوشه گیری در این جامعه رو برگزیده به خاطر به وجود آوردن نگاه منفی به این قشر ، یک جور مقصر تلقی میشه .

آره هر کدوم از ما سهمی داریم . یکی کمتر و یکی بیشتر . . حالا بشینیم و فکر کنیم که سهم هر کدوم ما در خرابیه این جامعه چقدر هست ؟

راستی یک سوال ؟ چند نفر از ما سهمی در ساختن این جامعه داریم ؟

نظرات 11 + ارسال نظر
اندیشه گرا چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:57 ب.ظ http://dardeshgh.blogsky.com

ما به ندرت به چیزی که داریم می اندیشیم. اما همواره در اندیشه آنچه نداریم هستیم.سلام وبلاگ خوبی دارید .....ممنون میشم به من هم سری بزنید نظرتون با تبادل لوگو چیه؟ منتظرتون هستم......یا حق

یه دوست پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:19 ق.ظ

به شدت حرفتو قبول دارم

بهار پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:46 ق.ظ http://baharserenity.persianblog.com

سلام . بعدا نظرمو میگم ؛ فعلا فقط خوندمش ...

سهیل پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:11 ق.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام خوبی ممنون از پی ام . منم با تو موافقم همین جوریه که میگی ولی کی می ذاره جامعه برا ما باشه یعنی کسی هم هست که دلش برای ما مخصوصا جوان های ایران بسوزه و کاری کنه که به نفع ما و جامعه باشه من که فکر نکنم با وضعیت کنونی همچین چیزی وجود داشته باشه . البته این نظر شخصی منه . مرسی

٪٪- جمعه 6 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:16 ب.ظ

aslan fekr nakonam kessi ba in matn mokhalef bashe ke hamamoon naghsh darim.hamineh ke migan nahee az monkar..hatta hamin sookootham eshtebahe bozorgiyeh....baz khoobe inja sedayee dar oomade..omidvaram hamishe dar sakhtaneh jame'e yek tekooni be khodemoon bedim.. hatta hamin harekateh sokoot nakrdan..omidvaram ke hamamoon saket nabashim...ki gheyre khode ma bayad besazeh?

بهار یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:14 ب.ظ http://baharserenity.persianblog.com

سلام دوباره ... به حرفات فکر کردم به این نتیجه رسیدم که من خودم هم بعضی جاها مقصر بودم ولی فقط بعضی جاها و نه همه جا ... بعد یه چیز دیگه ای هم که هست مثلا در مورد پوشش و لباس پوشیدنمون ، چشم تو هم چشمی خیلی زیاد شده و این اصلا خوب نیست ... یک کمی هم بر می گرده به فکرای غلط و ترس های بی مورد ما ها ؛ که مثلا منی که تا الان این شکلی بودم اگه یه دفعه یه مدل دیگه بشم وااای چه فکری دربارم می کنند و از این قبیل مسائل ... در کل قبل از هرچیزی ، خودمون باید با خودمون کنار بیایم ... فعلا همین

مهدی رسول زاده چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 06:30 ب.ظ

جامعه ای که من توش زندگی می کنم خیلی خوبه .!؟

نمی دونم این جمله رو چند بار شنیده اید...

مهدی رسول زاده چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:47 ب.ظ

حالا بشینیم و فکر کنیم که سهم هر کدوم ما در ساختن این جامعه چقدر هست ؟
کم یا زیاد ولی هیچ نیست .
حالا بشینیم و فکر کنیم که می خوایم بسازیم؟
آره یا نه.
از این به بعد فکر تفکر یا علم تلاش استقامت

احسان جمعه 13 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:22 ق.ظ http://www.ino-jedi-begir.blogsky.com

salam
khobi
babat movafegham ke harkodom sahmi dashtim
vali sahm chi bodeh v chi kar kardim khayli az on akhonda v khayli az on bad hejab ha faghat khodeshon hastan v chiz khasi nistan
be nazar man kare balatar az in harfa hast mardom mitonan ro mardom tasir bezaran vali hich vaght nemitonan ro eghtesad v hezar ta chiz dige ke jamey ma to ona moshkel dare beshan
be nazar man
entekhab nadarost
adam shaysete salari
tanha dalil harab shodan iran aziz ma mishe

rasti hadi jan 1 sar be web logam bezan khayli taghir dadam agar iradi dasht ya dir site baz mishe be man bego dastet dard nakone aizam
delam barat tang shodeh
be hame salam bereosn

علی زهره وند یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:05 ق.ظ http://ali-porteghal.persianblog.com

احمدرضا چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:39 ق.ظ

هادی جان چرا update نمیکنی داداش؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد